Palvelumuotoilun prosessi tutuksi
Kouluttajana toimii Ulla Jones
Lisenssillä saat tämän ja kaikki muut koulutukset rajattomasti käyttöösi.
Osta tämä koulutus 145,00 €Mitä opit tässä koulutuksessa
Mistä vaiheista palvelumuotoiluprosessi koostuu? Miten hyödynnät sitä työssäsi?
Opi seuraavia taitoja
Palvelumuotoiluprosessi on oppiva ja iteratiivinen. Se edellyttää tekijältään avoimuutta ja epävarmuudensietokykyä. Prosessin alussa määritellään aina tekemisen raamit, mutta lopputulos jätetään avoimeksi. Menetelmää hyödyntävän on hyvä asennoitua, etteivät prosessin vaiheet etene lineaarisesti, vesiputousmaisesti kohdasta toiseen vaan tekemisen ketteryys perustuu siihen, että kesken prosessia voidaan palata aiempiin vaiheisiin, kun matkan varrella opitaan aiheesta lisää.
Palvelumuotoiluprosessilla voidaan kehittää uusia palveluita ja tuotteita asiakaslähtöisesti tai uudelleen muotoilla nykyisiä. Menetelmä sopii kuitenkin sovellettavaksi lähes kaikkiin toimintoihin lakipalveluista, hankintaan ja logistiikkaan, alustakehitykseen, asiakaspalveluun ja markkinointiin. Palvelumuotoiluprosessi herättää aina tunteita innostuksesta turhautumiseen työvaiheesta ja tekijän taustasta riippuen. Tunteiden tunnistaminen ja hyväksyminen osana prosessia auttaa heittäytymään tekemiseen ja ottamaan menetelmästä kaikki irti.
Tämän koulutuksen katsottuasi tiedät:
- millainen on palvelumuotoiluprosessi
- mitkä ovat prosessin vaiheet
- miten valmistautua itse ja valmistaa tiimi palvelumuotoilutekemiseen
Koulutuksen sisältö
Lisenssillä saat tämän ja kaikki muut koulutukset rajattomasti käyttöösi.
Osta tämä koulutus 145,00 €
Ulla Jones
Strateginen muotoilija
Ulla Jones on strateginen muotoilija, podcaster ja coach, joka puhuu muotoiluajattelun ja asiakaslähtöisen kehittämisen puolesta. Ulla on … lue lisäätyöskennellyt tietoliikenne-, finanssi- ja elintarvikealalla asiakaskeskeisen palvelukehittämisen ja innovoinnin tehtävissä sekä palkittu palvelumuotoilun Vuoden Huiput- palkinnolla Omasairaalan palvelukonseptista. Ulla uskoo systeemiajatteluun ja on todennut, että alasta riippumatta, asiakaslähtöisen kehittämisen haasteet ovat kaikkialla samat. Ullalla on monialainen tausta, jossa yhdistyy muotoilu, ihmis- ja kauppatieteet. Ulla on tunnettu muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun puolestapuhuja ja kouluttaja. Vapaa-ajallaan hän julkaisee muotoiluaiheista Things+ -podcastia sekä mentoroi ja coachaa aiheen parissa työskenteleviä ja aiheen pariin haluavia.
Koulutuksen arviot
84 %
Miten opiskelen koulutuksia?
Koulutus koostuu lyhyistä videoista, kertauskyselystä sekä muusta opiskelua tukevasta materiaalista. Voit katsoa videoita milloin tahansa, niin monta kertaa kuin haluat. Suoritettuasi koulutuksen saat siitä todistuksen.