Palvelumuotoilun kolme keskeistä menetelmää tutuksi
Kouluttajana toimii Ulla Jones
Lisenssillä saat tämän ja kaikki muut koulutukset rajattomasti käyttöösi.
Osta tämä koulutus 284,00 €Mitä opit tässä koulutuksessa
Ota haltuun palvelumuotoilun kolme keskeistä menetelmää, joita hyödyntämällä pystyt toteuttamaan palvelumuotoilun perusprosessin. Menetelmien avulla opit kuuntelemaan asiakasta, analysoimaan tuloksia ja konkretisoimaan ideoita.
Opi seuraavia taitoja
Palvelumuotoilun keskeisiä periaatteita ovat ymmärrä, ideoi, testaa ja opi. Nämä periaatteet muodostavat syklin, jonka avulla kehitettävä ongelma kirkastuu ja täsmentyy kohti toteutuskelpoista lopputulosta. Palvelumuotoilussa näkymättömästä tehdään näkyvää ja yhdessä asiakkaan kanssa idea jalostuu abstraktista idea-aihiosta konkreettiseksi kokonaisuudeksi, joka tuottaa asiakkaalle arvoa.
Tässä koulutuksessa käydään läpi kolme keskeistä menetelmää, joita hyödyntämällä toteutat palvelumuotoilun perusprosessin. Menetelmien avulla opit kuuntelemaan asiakasta, analysoimaan haastattelusi sisällön konseptiaihioita ruokkiviksi teemakokonaisuuksiksi ja tekemään ideoistasi prototyyppejä, jotka auttavat sinua ymmärtämään ideasi toteutuskelpoisuutta.
Miksi katsoa koulutus?
- Saat työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen.
- Tiedät, miten selvittää asiakkaan tarpeita.
- Tunnistat, mistä syntyy asiakasarvo.
- Opit kääntämään haastattelutiedon hyödynnettäväksi näkemykseksi.
- Saat vinkkejä, miten tuottaa prototyyppejä.
Koulutuksen sisältö
Palvelumuotoilun kolme menetelmää
Teemahaastattelu
Näkemyksen luominen
Prototypointi
Yhteenveto ja kertauskysely
Lisenssillä saat tämän ja kaikki muut koulutukset rajattomasti käyttöösi.
Osta tämä koulutus 284,00 €
Ulla Jones
Strateginen muotoilija
Ulla Jones on strateginen muotoilija, podcaster ja coach, joka puhuu muotoiluajattelun ja asiakaslähtöisen kehittämisen puolesta. Ulla on … lue lisäätyöskennellyt tietoliikenne-, finanssi- ja elintarvikealalla asiakaskeskeisen palvelukehittämisen ja innovoinnin tehtävissä sekä palkittu palvelumuotoilun Vuoden Huiput- palkinnolla Omasairaalan palvelukonseptista. Ulla uskoo systeemiajatteluun ja on todennut, että alasta riippumatta, asiakaslähtöisen kehittämisen haasteet ovat kaikkialla samat. Ullalla on monialainen tausta, jossa yhdistyy muotoilu, ihmis- ja kauppatieteet. Ulla on tunnettu muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun puolestapuhuja ja kouluttaja. Vapaa-ajallaan hän julkaisee muotoiluaiheista Things+ -podcastia sekä mentoroi ja coachaa aiheen parissa työskenteleviä ja aiheen pariin haluavia.
Koulutuksen arviot
89 %
Mielenkiintoinen ja erittäin selkeästi esitetty kokonaisuus.
Miten opiskelen koulutuksia?
Koulutus koostuu lyhyistä videoista, kertauskyselystä sekä muusta opiskelua tukevasta materiaalista. Voit katsoa videoita milloin tahansa, niin monta kertaa kuin haluat. Suoritettuasi koulutuksen saat siitä todistuksen.