Lisää ansaittua julkisuutta mediaviestinnällä
Kouluttajana toimii Jaakko Kilpeläinen
Paranna mahdollisuuksiasi ansaittuun julkisuuteen! Mitä muita keinoja tähän on kuin tiedote?
Ansaitun julkisuuden tavoittelu mediaviestinnän kautta kannattaa: se on tehokkaampaa ja vaikuttavampaa näkyvyyttä kuin esimerkiksi mainonta – ja lisäksi maksutonta. Moni tavoittelee mediahuomiota eli ansaittua julkisuutta ainoastaan perinteisten pressitiedotteiden avulla. Vaikka tiedote on mediaviestinnän perustyökalu ja uutistoimittajien keskeinen tietolähde, se ei ole läheskään ainoa tapa saada viestinsä läpi lehdistön tai sähköisen median tiukasta seulasta. Itse asiassa tiedote ei useinkaan ole edes tehokkain keino.
Tämä koulutus kertoo, mitä muita mediaviestinnän keinoja on toimittajien kiinnostuksen herättelyyn.
Saat koulutuksessa vastauksen mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Miksi ja miten journalisteja kannattaa kontaktoida henkilökohtaisesti?
- Milloin pressi-infoja kannattaa järjestää?
- Miten voit hyödyntää sosiaalista mediaa ansaitun julkisuuden saavuttamisessa?
- Miten erotut eduksesi kilpailijoistasi?
- Miten mediasuhteita luodaan ja millaiset aiheet toimittajia kiinnostavat?
- Miten vältät kilpailijoidesi yleisimmät virheet mediaviestinnässä?

Viestinnän asiantuntija, viestintätoimisto näkyy ja kuuluu
Jaakko Kilpeläinen on työskennellyt muun muassa Suomen Journalistiliiton tiedottajana ja pyörittänyt omaa Näkyy ja Kuuluu -nimistä markkinointitoimistoa. Ennen … lue lisäämarkkinointiviestintään hurahtamistaan hänellä oli takanaan kymmenen vuoden ura lehti- ja radiotoimittajana. Näistä lähtökohdista Kilpeläinen avaa mediaviestinnän prosesseja sekä lähettäjän että vastaanottajan näkökulmasta.
Koulutuksen arviot
85 %
Arvioita antavat ainoastaan opiskelijat, joiden tili on vahvistettu
Paljon hyvä esimerkkitapauksia, jäivät mieleen.
Todella mielenkiintoinen osio.