Asiakaskokemuksen johtaminen B2B-myynnissä
Kouluttajana toimii Minna Ruusuvuori
Mitkä ovat B2B-myynnin asiakaskokemuksen johtamisen 3 K:tä?
Tämän päivän B2B-myyntiorganisaation tulee olla ajattelussaan ja toiminnassaan asiakaskeskeinen, aktiivinen ja ratkaisulähtöinen. Asiakasorientoitunut ja nälkäinen B2B-myynnin ammattilainen haluaa todella ymmärtää, miten tehdä asiakkaan ostokokemuksesta kerralla parempi ja myyntitoiminnoista tuloksekkaampi.
Hyvä ostokokemus on ensimmäinen askel hyvän kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottamisessa. Kestävä kilpailuetu rakentuu yhä enenevissä määrin asiakaskeskeisen toiminnan ympärille. Hinnalla, laadulla tai edes asiakkaalle tuotetulla arvolla kilpaileminen eivät enää yksin kanna. Sinisen meren innovaatiotarinat ovat harvinaista herkkua ja nekin otetaan tyypillisesti kilpailijoiden toimesta nopeasti kiinni. Asiakkaan hyviä kokemuksia ei ole kuitenkaan yhtään liikaa, päinvastoin. Asiakkaan arki on liian täynnä surullisia tarinoita huonoista hankintakokemuksista, palvelusta ja välittämisen puutteesta. Siksi kokemuksella kilpailu on kannattavaa; pelikentät tällä alueella ovat vielä vajaat pelaajista. Nopeita voittoja on saatavilla loppujen lopuksi suhteellisin pienin panoksin. Kun vain ensin tietää mistä aloittaa.
Tämän koulutuksen jälkeen ymmärrät, miksi asiakaskokemukseen B2B-myynnissä kannattaa panostaa ja mitkä B2B-kokemuksen erityispiirteet ovat. Saat perusteet asiakasymmärryksen perusteista, asiakaslupauksen johtamisesta, asiakasarvon tuottamisesta ja mittareista, oman toiminnan ohjaamisesta arjessa sekä työvälineitä toimintaan. Saat välineet kasvun ja kassavirran tuottamiseen paremman asiakaskokemuksen avulla.
Koulutus sopii kaikille B2B-myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville ja asiakaskokemuksesta kiinnostuneille roolista riippumatta.

Chief Sales & Marketing Officer, Houston Inc.
Minulla on takana noin 20 vuotta vaativissa myynnin ja markkinoinnin tehtävissä erilaisista digitalisaatio-, ohjelmisto- kuin palveluyrityksistäkin.
Johdan merkityksellisyyteen pohjaten, tavoitteellisella ajattelutavalla yhdistäen sydämen ja pään, tunteet ja järjen. Uskon voimakkaasti, että avain menestykseen on valita joukkueeseen oikeat ihmiset ja tukea heitä menestymään. Tiimillä, joka on täynnä onnellisia ja motivoituneita ihmisiä, voi valloittaa vaikka maailman – ja rakentaa hyviä menestyviä yrityksiä.
Sydämeni lyö myynnin ja markkinoinnin lisäksi asiakaskokemukselle Koska aihe on lähellä sydäntäni, olen antanut aiheelle viime vuosina paljon aikaa. Taustalla onkin tutkimus Jyväskylän yliopistoon hyvän asiakaskokemuksen anatomiasta yritysten välisessä liiketoiminnassa. Lisätietoa, tutkimusdokumentaatio ja tulokset löytyvät osoitteesta www.asiakaskokemusb2b.fi
Ihmisenä minua kuvataan usein positiivisena, energisenä ja päättäväisenä. Sally Hogsheadin Howtofascinate.com mukaan olen The People’s Champion. Myers-Briggs Personality -tyypiltäni olen ENTJ.
87 %
Arvioita antavat ainoastaan opiskelijat, joiden tili on vahvistettu
Koulutukset painottuvat toistuvasti yksityisen sektorin kanssa tehtävään yhteistyöhön. Toiminta Julkishallinnon kanssa on melko erilaista näkemyksiä/kokemuksia siitä tarvittaisiin.
Paras kouluttaja tähän mennessä (n.30 koulutusta kuunneltuani)!