Myynnistä ja markkinoinninsta asiakaslähtöistä
Kouluttajana toimii Minna Ruusuvuori
Miksi markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tarkempi kohdistaminen kannattaa? Entä miten se tehdään?
Personoidun markkinoinnin ja asiakaspysyvyyden strategioita on B2B -liiketoiminnassa ollut käytössä jo pitkään niin asiakkaiden hankintaan kuin asiakkuuksien hallintaan. Asiakkuudenhallinnassa ei sinällään ole mitään uutta, mutta lähestymistapa rajoittuu nykyisten asiakkaiden hallintaan ja näihin kohdistuvaan upsell- tai cross-sell-myyntiin.
Account based -ajattelu tuo asiakaskohtaisen ajattelutavan myös uusien asiakkaiden hankintaan. Se yhdistää myynnin ja markkinoinnin asiakaskohtaiseksi lähestymistavaksi ja keskittyy valittuihin kohdeasiakkuuksiin alusta saakka.
Tässä koulutuksessa keskitymme Account based -ajatteluun ja käymme läpi seuraavat teemat:
- Account based -ajattelun perusteet ja sovelluskohteet
- Account Based Marketing ja Account Based Sales - käsitteet ja toimenpiteet
- kulttuuri, jossa AB-ajattelu toimii tuloksekkaimmin
- ensimmäiset askeleet, joilla lähteä liikkelle AB-ajattelun jalkauttamisessa
Koulutuksen sisältö
7 oppituntia · 49 min
Avaa kaikki luvut Sulje kaikki luvut
Chief Sales & Marketing Officer, Houston Inc.
Minulla on takana noin 20 vuotta vaativissa myynnin ja markkinoinnin tehtävissä erilaisista digitalisaatio-, ohjelmisto- kuin palveluyrityksistäkin.
Johdan merkityksellisyyteen pohjaten, tavoitteellisella ajattelutavalla yhdistäen sydämen ja pään, tunteet ja järjen. Uskon voimakkaasti, että avain menestykseen on valita joukkueeseen oikeat ihmiset ja tukea heitä menestymään. Tiimillä, joka on täynnä onnellisia ja motivoituneita ihmisiä, voi valloittaa vaikka maailman – ja rakentaa hyviä menestyviä yrityksiä.
Sydämeni lyö myynnin ja markkinoinnin lisäksi asiakaskokemukselle Koska aihe on lähellä sydäntäni, olen antanut aiheelle viime vuosina paljon aikaa. Taustalla onkin tutkimus Jyväskylän yliopistoon hyvän asiakaskokemuksen anatomiasta yritysten välisessä liiketoiminnassa. Lisätietoa, tutkimusdokumentaatio ja tulokset löytyvät osoitteesta www.asiakaskokemusb2b.fi
Ihmisenä minua kuvataan usein positiivisena, energisenä ja päättäväisenä. Sally Hogsheadin Howtofascinate.com mukaan olen The People’s Champion. Myers-Briggs Personality -tyypiltäni olen ENTJ.
100 %
Arvioita antavat ainoastaan opiskelijat, joiden tili on vahvistettu